Marknadskoordinator & Webbansvarig

Är du en strukturerad projektledare med kompetens inom digital kommunikation? Är du dessutom en vass skribent som vill ha ett mångfasetterat jobb med varierande arbetsuppgifter? Då kan det här vara rätt jobb för dig!

Om rollen
Till vår marknadsavdelning söker vi dig som har bred kompetens inom projektledning och kampanjarbete. Din specialistkompetens ligger inom digital kommunikation och formulering av knivskarpa, målgruppsanpassade texter. Du blir en central del i vårt marknadsteam där vi tillsammans ansvarar för all planering och produktion av marknadskommunikation för våra sex verksamhetsområden.

Våra kampanjer är komplexa med många kontaktytor och pågår ofta parallellt eftersom marknadsavdelningen stöttar alla verksamhetsområden. Därför är det viktigt att du är en fena på att koordinera och tycker om att ha kontakt med kollegor över hela landet, liksom med externa partners som byråer och tryckerier. Stundtals är tempot högt, så du bör vara effektiv och strukturerad.

Du har ett genuint intresse för digitala medier och nyfikenhet för nya kanaler, tjänster, funktioner och applikationer. Som webbansvarig kommer du att ansvara för utveckling och underhåll av våra hemsidor. Du behöver både ha förståelse för de tekniska aspekterna och även en känsla för det estetiska. Du kommer att arbeta med funktion, struktur och ansvara för att innehållet hålls uppdaterat. Du kommer även att ansvara för hur vi jobbar med SEO, Adwords och Analytics. Tillsammans sätter vi strategier och planer som du sedan ansvarar för att genomföra.

Din bakgrund och erfarenhet
Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom kommunikation/digital marknadsföring. Du har dokumenterat goda resultat och referenser från tidigare arbetsplatser. Du har minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom projektledning, webb och kommunikation, gärna från inhousebyrå. Det är även ett stort plus om du har grundläggande kunskaper om layout/design.

Du som person
Du har, liksom alla andra inom vår organisation, ett intresse för människors utveckling och en vilja att göra skillnad. Det du producerar och levererar syftar till att vägleda föräldrar, barn, ungdomar och vuxenstuderande i sitt skol- och utbildningsval. 

Du är ambitiös, strukturerad och kommunikativ och har ett genuint intresse för digital kommunikation. Du har förmågan att vara noggrann med varje detalj, samtidigt som du behåller det större perspektivet. Du är prestigelös, öppen och inte rädd för att anta nya utmaningar och ta egna initiativ.

För att klara av rollen och trivas hos oss, gillar du att samarbeta med personer på olika nivåer i företaget och du är både ekonomisk och kvalitetsmedveten. Eftersom vi har en tydlig hälsoprofil är du troligtvis inne på samma spår.

Vad du får hos oss
Hos oss får du möjligheten att anta en mycket viktig roll på ett familjeägt expansivt företag där entreprenörskap sitter i väggarna. Vi är en liten inhousebyrå vilket innebär att vi har ett tätt samarbete med korta ledtider och verksamheten i fokus. Är du villig att satsa och utmana dig själv kommer vi göra allt för att skapa rätt förutsättningar för att du ska ha möjlighet att utvecklas så mycket som möjligt hos oss!

Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. 

Din ansökan
Du ansöker genom att registrera din profil och bifoga ett personligt brev och CV i vårt rekryteringssystem. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 190924. 

Kontaktuppgifter
Vill du veta mer om tjänsten och hur det är att jobba hos oss, vänligen kontakta Anki Samuelsson på 073-440 83 00 eller på anki.samuelsson@jenseneducation.se

Läs mer på jenseneducation.se och om att jobba med oss!
Du kan också följa oss på LinkedIn för att få de senaste uppdateringarna om JENSEN education.

Varmt välkommen med din ansökan! 

Ansökan